Nieuwsbrief Employment Services november 2019

Beste Relatie,

Het jaar 2019 loopt alweer bijna ten einde. Het wordt 's avonds vroeg donker en voordat we het weten is het tijd voor kerstbomen, oliebollen en vuurpijlen.
Het was een mooi en enerverend jaar waarin economische groei en werkgelegenheid hoogtij vierden.
2020 staat in de stijgers. Veel organisaties zijn druk met het opstellen van de doelstellingen en de begroting voor volgend jaar. Wat voor consequenties heeft dat voor uw bezetting?
Wilt u uw bezetting voor 2020 up and running hebben dan is het nu de tijd om te handelen.

Wij staan graag voor u klaar om uw vaste of tijdelijke posities snel en effectief in te vullen met de beste specialisten en professionals, zodat u in 2020 optimaal doeltreffend kunt opereren.

In deze nieuwsbrief leest u over de laatste onwikkkelingen binnen ons bureau. Het team van Employment Services is recent uitgebreid met de indiensttreding van Hans Calis in de functie van senior consultant.
Heel bijzonder want na 20 jaar keert Hans terug bij Employment Services!

Namens het gehele team wens ik u veel leesplezier toe.

Met vriendelijke groet,
Employment Services

drs. Diederik Leeman MBA
Managing Consultant

 

Nieuwe collega Hans Calis

Zo'n 20 jaar geleden was Hans Calis al een aantal jaar werkzaam als consultant bij Employment Services. Het goede nieuws is dat Hans per 1 november 2019 terug is en dat is bijzonder.

Hans gaat zich actief bezighouden met Executive Search. Doordat hij twintig jaar heeft gewerkt in internationale human resources management- en directiefuncties bij beursgenoteerde en met private equity gefinancierde technologiebedrijven begrijpt hij wat nodig is om tot een goede executive search dienstverlening te komen.

Hans verleent zijn services aan opdrachtgevers in onder andere technologie sectoren waaronder telecommunicatie, software, hardware, IT services, cyber security, fintech en financial services naast media en communicatie, consulting en advies. In deze sectoren richt hij zich op het invullen van posities op expert-, staf-, management- en boardniveau.

Welkom terug Hans bij Employment Services en namens het hele team veel succes en plezier toegewenst!

 

Arbeidsmarkt en WAB

De Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) gaat alle werkgevers van Nederland raken. Hieronder informeren wij u via een management summary wat de belangrijkste effecten zijn van deze nieuwe wet.

WW-premie
Alle werkgevers gaan een lage WW-premie betalen voor werknemers met een vast contract (contract voor onbepaalde tijd). Voor tijdelijke contracten gaan werkgevers een hoge WW-premie betalen. Dit betekent ook dat inhuur van uitzendkrachten, payroll-medewerkers en detacheringsmedewerkers hogere kosten met zich gaan meebrengen.

Transitievergoeding
In de huidige situatie heeft een werknemer recht op een transitievergoeding wanneer een arbeidsovereenkomst langer dan 2 jaar heeft geduurd. De WAB bepaalt dat vanaf 1 januari 2020 de werknemer al na 1 werkdag recht heeft op een transitievergoeding. De opbouw van de transitievergoeding wordt verlaagd naar 1/6e van het bruto maandsalaris per gewerkt jaar.

Ketenregeling
De ketenregeling bepaalt het aantal tijdelijke contracten dat een werkgever mag geven voordat het een vast contract of contract voor onbepaalde is. In de huidige situatie kan een werkgever 3 tijdelijke contracten geven binnen 2 jaar en die periode wordt door de WAB verlengd naar 3 jaar.

Bovenstaande punten laten zien dat de WAB alle werkgevers raakt. Het gaat invloed hebben op de keuze om een (nieuwe) medewerker een tijdelijk of vast contract aan te bieden. Voor de inzet van interim en detacheringprofessionals heeft de wet tot gevolg dat aan detacheringprofessionals een hoger kostenplaatje verbonden gaat zijn. Dit wordt veroorzaakt dat de detacheringsprofessionals in loondienst werken en veelal werken met tijdelijke contracten. De WAB heeft geen invloed op de inzet van interim professionals die op ZZP-basis opereren.

Wilt u meer informatie over de WAB dan kunt u contact opnemen met onze consultants Patrick Waardijk via email (p.waardijk@employmentservices.nl) en telefoon (06-24770562) of Hendrik Roeleveld via email (h.roeleveld@employmentservices.nl) en telefoon (06-57679413).


 

Interim & Detachering

Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om een aantal interim kandidaten vanuit ons eigen exclusieve netwerk met u te delen. Onderstaande kandidaten komen op korte termijn beschikbaar:

48 jarige Controller en Business Intelligence professional; Deze interim kandidaat is een ervaren financiële all-rounder met veel affiniteit met Business Intelligence en Analysis. Hij heeft verschillende jaarrekening-, en begrotingstrajecten gecoördineerd. Vanuit verschillende rollen heeft hij zowel bedrijfsprocessen als de managementinformatie verbeterd. Dit bijvoorbeeld door de ontwikkeling van Business Intelligence tools of door participatie bij een ERP-implementatie.

39 jarige Financial Controller (Msc); Deze interim kandidaat kan beschreven worden als zeer accuraat en resultaatgericht. Ze is vanuit haar ervaring als interim kracht gewend aan steeds nieuwe/ wisselende omgevingen. Zij doorziet elke nieuwe omgeving snel en kan snel de pijnpunten identificeren. Ze is een echte aanpakker die zelfstandig te werk gaat. Ze opereert vanuit haar overtuiging dat er meer is dan cijfers. Immers, in control komen doe je niet alleen, dat doe je met het gehele team.

33 jarige (Financial) Controller (RA); Deze interim kandidaat heeft met zijn 10 jaar accountantservaring een goede basis gelegd voor zijn verdere finance carrière. In zijn laatste rol was hij Financial Controller bij een creatieve onderneming. Hij is een zeer energieke persoonlijkheid en weet met zijn vrolijke en enthousiaste houding altijd een positieve bijdrage te leveren aan het groepsproces en hij weet hiermee op een natuurlijke wijze mensen en afdelingen met elkaar te verbinden.

 

Werk in uitvoering

In de afgelopen periode hebben wij onder meer de volgende vacatures ingevuld:

Business Controller/ Finance Manager - NGO - Amersfoort
Business Consultant - Scale up mobility - Utrecht
Finance Specialist - Uitgeverij huis aan huis bladen - Nieuwgein 
Online Marketeer - Scale up mobility - Utrecht 
Rayon Manager - Medische groothandel - Renkum
Finance Director - Food retail keten - Utrecht
Project Engineer - Productie onderneming - Rotterdam
Supply Planning Coördinator - Gewasbescherming - Maarssen
Financial Controller - Internationale handelsonderneming - Almere
Financial Controller - IT organisatie - Zwolle
Business Controller - High tech producent - Hoofddorp
Portfoloio & Business Control Manager - Aanbieder van microkredieten - Amersfoort
Senior Accountmanager - Maritieme handelsonderneming -  Delfzijl
International Sales Manager - Food producent - Harderwijk
E-commerce Manager  - A merk fabrikant - Almere


 


Contactgegevens

Employment Services

Oude Utrechtseweg 18 B
3743 KN Baarn
T +31 (0)35 543 54 30

E info@employmentservices.nl

Over Employment Services

Employment Services is bewezen effectief in werving en selectie voor posities op hbo en wo niveau. Onderscheidend, doordat we al ruim 40 jaar met een compact team specialisten gericht energie steken in een procedure. Daarbij zetten we ons met hart en ziel in om een resultaat neer te zetten, waarmee we graag de verwachtingen van organisaties en kandidaten overtreffen. We hebben als intermediair een adviserende rol en kunnen op basis van stevig gefundeerde expertise meerwaarde bieden. Met werving & selectie, executive search, detachering, interim management en coaching versterken we duurzame relaties met onze opdrachtgevers en kandidaten. Heel persoonlijk, kwaliteitsgericht en daardoor zeer effectief.

Door de jaren heen hebben we voor een breed spectrum aan opdrachtgevers mogen werken. Je kunt hierbij denken aan de zakelijke dienstverlening, retail, groothandel, FMCG en andere industrieën. Ook organisaties binnen de (semi-)overheid en zorgsector mogen we tot onze vaste klantenkring rekenen. Verder zijn er opvallend veel familiebedrijven die ons het vertrouwen geven om hun vaste partner te zijn op het gebied van werving en selectie. Duurzame relaties en resultaat, daar draait het om bij Employment Services.

De sleutel van ons succes? Heel eenvoudig, we doen waar de opdrachtgever om vraagt: persoonlijk advies, perfecte match en een duurzame invulling van een positie op hbo/wo niveau. De cijfers spreken voor zich:

  • 95% van de posities vullen we met succes in.
  • 90% van de geplaatste kandidaten is na 2 jaar nog steeds werkzaam voor de opdrachtgever.

Kortom, we leveren al decennia lang maatwerk waarmee we optimaal aansluiten op de behoeften van onze opdrachtgevers en kandidaten.