Nieuwsbrief Employment Services juli 2020

Beste relatie,

Succesvolle ondernemers en managers denken in kansen. Juist in economische moeilijke tijden slagen zij erin om verder te kijken dan de waan van de dag en hun strategie daarop af te stemmen. Natuurlijk gaat het minder en natuurlijk kunnen weinigen van ons ontsnappen aan de gevolgen van de Corona crisis.

Maar juist nu is het meer dan de moeite waard om uw personeelsbestand eens grondig onder de loep te nemen. Wie vormen binnen uw organisatie of afdeling de vitale capaciteit en krijgen zij juist nu voldoende aandacht? Of geldt hier de bekende 80-20 regel: 80% van de tijd en aandacht gaat uit naar underperformers en slechts 20% naar de rest. En wat doet u met deze underperformers? Laten doorsudderen of actie ondernemen?

Interessante vraag is ook of u anticyclisch bezig bent door uw organisatie te versterken met professionals die nu vrijkomen in de markt. Wilt u met uw organisatie ook optimaal voorbereid zijn om soepel op de marktontwikkelingen in te spelen? Neem dan contact met ons op. We geven u een helder advies over uw Human Talent. Door nu te investeren in de beste professionals, kunt u straks de concurrentieslag aan. En daarin ondersteunen wij u graag.

Het zal u niet verbazen dat zich dagelijks beschikbare professionals aanmelden bij Employment Services. Waarom? Omdat wij gericht zijn op continuïteit en onze kandidaten uit eigen ervaring weten dat wij hun vertrouwen waard zijn. Wij gaan immers voor duurzaamheid en kwaliteit.

Kansen genoeg dus, maar de bal ligt bij u. En als u besloten heeft iets met uw kansen te doen dan gaan wij graag samen aan de slag. Want uw succes is ons succes.  
Laat u door deze nieuwsbrief inspireren! 

Het team van Employment Services wenst al haar relaties en kandidaten een zonnige zomer toe in goede gezondheid!


Employment Services
Drs. Diederik Leeman MBA
directeur

 

Interim Management

Na 4 maanden van corona en een stevige knauw op de arbeidsmarkt voor zowel vaste en interim vacatures zien wij gelukkig de markt weer voorzichtig in beweging komen. Bedrijven en ondernemers zijn op zoek naar meer flexibele vormen van inhuur. Voor elke vraag heeft Employment Services een maatwerk oplossing. 

Deta-vast is een oplossing die momenteel in trek is. Deze vorm van detachering biedt werkgevers flexibele personeelsoplossingen en maakt het mogelijk om bijvoorbeeld starters te binden. Het voordeel van een deta-vast constructie is dat werkgevers slimme professionals kunnen aantrekken, zonder daarbij risico's te lopen. De werkgever risico's liggen bij Employment Services en wanneer er toch geen werk is, heeft u ook geen kosten. Hiermee blijft  u flexibel en bent u voorbereid op mogelijk aangescherpte corona maatregelen.

Bij deta-vast is het uitgangspunt dat de professional na een vooraf vastgestelde periode bij u in dienst treedt. Dit is echter geen verplichting. Bij een reguliere detachering krijgt u de beschikking over een professional die u kunt inzetten voor een bepaald project. Na afloop van het project wordt de inzet beëindigd. In beide situaties is Employment Services de juridisch werkgever. Dat betekent dat u als opdrachtgever niet verantwoordelijk bent voor de afdracht van werkgeverslasten en dus niet de werkgeversrisico's draagt. 

Wilt u ook de voordelen van detachering (waaronder deta-vast) ervaren? Dan bespreken onze consultants Hendrik Roeleveld en Patrick Waardijk de mogelijkheden met u.

Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om een aantal interim kandidaten vanuit ons eigen exclusieve netwerk met u te delen. Onderstaande kandidaten zijn in overleg op korte termijn beschikbaar:

25 jarige (Assistent) Accountant (Post HBO) fulltime beschikbaar
Deze interim kandidaat is een proactieve financial die nauwkeurig en pragmatisch werkt. Als financieel medewerker en (assistent) accountant heeft deze interim kandidaat ervaring opgedaan met de maand- en jaarafsluiting en debiteuren- en crediteurenbeheer. Hij heeft diverse processen en procedures opgesteld en vastgelegd en geeft advies over procesverbeteringen. Verder heeft hij een managementinformatiemodel opgezet. Bekend met de pakketten Navision 4 PSC, Exact en SAP.

29 jarige Financial Accountant (Post HBO) parttime beschikbaar
Deze interim kandiadaat is analytisch sterk en heeft een helicopterview. Hij is flexibel en past zich snel aan en is binnen korte tijd productief. De volgende systemen beheerst hij: Microsoft Dynamics AX 2012, Exact, Qlikview en Power BI. Employment Services heeft ervaring met deze interim kandidaat en beveelt hem daarom van harte aan.

 

Werving & Selectie

Wake-up call: waarom je recruitment juist nu níet moet stoppen

In tijden van crisis worden veel vanzelfsprekende zaken ter discussie gesteld. Wellicht zijn zo ook de recruitmentbudgetten binnen uw organisatie ter sprake gekomen.
Zijn deze nog wel nodig?

Maar is het wel verstandig om recruitment zo veel als mogelijk stil te zetten?
De kans is dat u daarmee nieuwe kansen en ideeën op de arbeidsmarkt aan u voorbij laat gaan. Uit het verleden is gebleken dat organisaties die nu snel de recruitmentbudgetten schrappen de jaren daarna nadelige effecten ondervinden. Op z'n minst moesten zij destijds extra investeringen doen om hun positie op de arbeidsmarkt weer terug te winnen.

Wat zijn de gevolgen als u nu zaken rondom recruitment en employer branding stopzet?

  • Kwaliteit die u hebt opgebouwd op het gebied van werving en selectie verdwijnt uit uw organisatie;
  • U loopt de kans om te laat in te spelen op actuele ontwikkelingen in de markt en loopt achter de feiten aan;
  • Als werkgever raakt u verder verwijderd van de arbeidsmarkt.
  • Strategisch HR-beleid en strategische personeelsplanning komen onder druk te staan;
  • Als de crisis voorbij is, staat u achteraan bij het werven van nieuw talent.
  • Na de crisis heeft u budgetten nodig om alles weer op het het oude niveau te brengen.


Daarom is dit hét moment om zaken op te pakken, die in de drukte van normale tijden blijven liggen. Zaken als employer branding, een verbeterd werving- en selectieproces, slimmere arbeidsmarktcommunicatie, recruitment automation. Allemaal zaken die u nu naar een hoger niveau kunt tillen waardoor u straks, als deze crisis voorbij is, direct grote stappen kunt zetten naar groei en herstel. Laat daarom zien dat uw organisatie ook in deze tijd positiviteit kent en vooruit durft te kijken.

Hebt u vragen over hoe u het recruitment proces het beste kunt inrichten en vormgeven? Neem dan contact op met Diederik Leeman (06 5383 2111 / d.leeman@employmentservices.nl) of Hendrik Roeleveld (06 5767 9413 / h.roeleveld@employmentservices.nl) voor een scherp en effectief advies. Wij staan graag voor u klaar om ervoor te zorgen dat de recruitment van uw organisatie onverstoord door kan gaan.

 

Coaching

Emloyment Services Outplacement en Loopbaanbegeleiding

Coaching en talentontwikkeling zijn in de ogen van Employment Services logische en noodzakelijk aanvullingen op een succesvol werving & selectie beleid. Talentvolle en goed matchende medewerkers binnenhalen is immers pas stap één. Toegewijd personeel aan boord houden is nog belangrijker. Dat kan alleen als waardevolle medewerkers zich kunnen ontwikkelen en de ruimte krijgen voor persoonlijke groei.

De andere kant van de medaille is dat er soms van andere personeelsleden afscheid genomen moet worden. Door het zorgvuldig begeleiden en adviseren van medewerkers naar een nieuwe werkomgeving ondersteunt Employment Services haar opdrachtgevers bij deze complexe materie, waarbij netwerk en de expertise van de arbeidsmarkt van Employment Services vanzelfsprekend actief ingezet wordt. Hierdoor komen medewerkers snel en gemakkelijk in contact met mogelijke nieuwe functies en wordt de kans op het snel vinden van een nieuwe dienstbetrekking een stuk groter.

Wordt uw organisatie als gevolg van de recessie geconfronteerd met een situatie waarin afscheid moet worden genomen van medewerkers neemt u dan voor een maatgesneden advies contact op met Mariska Werlich (06 4625 5942 / m.werlich@employmentservices.nl),  Johan Fekken (06 5349 8607 / j.fekken@employmentservices.nl) of Diederik Leeman (06 5383 2111 / d.leeman@employmentservices.nl)

 

Blog

Met enige regelmaat schrijven onze consultants een blog over carriere- of arbeidsmarktadvies. Hieronder vermelden wij de meest recente blog-onderwerpen met een link naar de blog.

Het werk van een recruiter

Wanneer bent u een goede CFO

5 tips voor solliciteren via een videocall

 

Gratis bedrijfsadvies om sterker uit de crisis te komen


Onze consultant Tjen Schifferstein brengt graag zijn commerciële ervaring in om met u mee te denken en te klankborden.

Tjen hoort geregeld van zijn opdrachtgevers dat zij het waarderen dat hij een stuk commerciële meedenkkracht kan inzetten dankzij zijn FMCG en fabrikanten ervaring. Hij wil daarom juist nu in deze corona tijd zijn zakelijke commerciële kennis inzetten bij MKB-ers (inclusief Start-ups/ Scale-ups) die nieuwe strategieën/ introducties/marktbenaderingen en plannen aan het ontwikkelen zijn en daarover eens willen sparren met een onafhankelijke ervaringsdeskundige uit de consumentenbranche.

Zonder tegenprestatie stelt Tjen zijn ervaring voor 5 bedrijven (à 8 consultancy uren) beschikbaar. Op basis van het vraagstuk maakt Tjen een selectie van de bedrijven waar hij denk dat zijn toegevoegde waarde het grootst is. Heeft u interesse of bent u nieuwsgierig geworden, dan nodigt Tjen u uit om um vraagstuk met hem te delen (t.schifferstein@employmentservices.nl). Voor de specifieke werkervaring van Tjen verwijzen wij naar onze website. Iedereen krijgt een antwoord van onze collega Tjen. 

 

Werk in uitvoering

In de afgelopen periode hebben wij onder meer de volgende vacatures ingevuld:

Finance
Business Controller - Utrecht
Hoofd Administratie - Zwolle
Medewerker Financiën - Amersfoort

Management & Operations
Maintenance Coördinator - Amsterdam
Artificial Intelligence Engineer - Rotterdam

Sales & Marketing
Brand Manager - Breda

Interim Management & Detachering
Interim Sales Manager - Utrecht
Interim Allround Administrateur - Haarlem
Interim Project Manager - Amsterdam/Schiphol

Executive Search
Aspirant Finance Director - Utrecht 
Senior Toezichthouder - Utrecht

 


Contactgegevens

Employment Services

Oude Utrechtseweg 18 B
3743 KN Baarn
T +31 (0)35 543 54 30

E info@employmentservices.nl