Nieuwsbrief Employment Services januari 2019

Beste relatie,

Voor veel organisaties was 2018 een hectisch en uitdagend jaar. De arbeidsmarkt trok sterk aan en de Nederlandse economie groeide weer naar het niveau van voor de crisis. 

Ook de arbeidsmarkt is sterk in beweging. Het aantal banen neemt stevig toe. Veel van onze opdrachtgevers zoeken actief naar nieuwe professionals die in staat zijn om snel en effectief in te spelen op de nieuwe eisen en behoeften van de markt. De 'war for talent' is in alle hevigheid weer aan de orde en het binnenhalen van talent vergt veel aandacht en skills. Onze opdrachtgevers kunnen met een goed gevoel terugkijken op 2018. In het afgelopen jaar hebben wij voor vele relaties succesvol kandidaten weten te werven op veelal lastige en specialische functies binnen Finance, Marketing & Sales en Management & Operations.
 
Ook binnen ons kantoor zijn er in het afgelopen jaar de nodige ontwikkelingen geweest. Zo hebben wij binnen ons team drie nieuwe consultants mogen verwelkomen. Het team van Employment Services bestaat inmiddels uit negen personen! Employment Services kan terugkijken op een succesvol jaar. Wij hebben een groei van 5% gerealiseerd in het aantal succesvol ingevulde wervingsopdrachten. Daarnaast heeft onze  interim management tak een sterke groei en ontwikkeling laat zien. Ook hebben wij in het afgelopen jaar een forse toename van het aantal coachingopdrachten gezien.

Voor 2019 zijn de vooruitzichten veelbelovend te noemen. De arbeidsmarkt zal verder aantrekken. Ook in 2019 zal het team van Employment Services met veel passie en energie zich inzetten om de beste kandidaten in de markt bij onze opdrachtgevers aan tafel te brengen. 

Het team van Employment Services ziet er naar uit om ook in 2019 met onze opdrachtgevers en kandidaten in contact te blijven en de positieve trend van het afgelopen jaar verder door te zetten. 

Het wordt zeker een boeiend jaar! 

Met vriendelijke groet,
Employment Services
Diederik Leeman
Managing consultant

 

Nieuwe website Employment Services

Met de komst van een drietal nieuwe collega's was de website van Employment Services ook toe aan een update.Een nieuwe fotoshoot werd georganiseerd en het resultaat daarvan zie je terug op onze website.
Wij nodigen je uit om onze vernieuwde website te bezoeken: www.employmentservices.nl

 

Interim dienstverlening en Employment Services

Wanneer je als Werving & Selectie en Executive Search bureau meer dan 42 jaar bestaat, dan breng je veel historie met je mee. Employment Services heeft veel crississen, maar ook jaren met sterke economische groei voorbij zien trekken. Wat deze perioden altijd kenmerkt is dat ze vooraf lastig tot niet te voorspellen waren, maar achteraf is het des te eenvoudiger om deze perioden te duiden. Toch geldt voor elke organisatie en elk bedrijf op elk moment dat er altijd de wens is om flexibiliteit qua inzet van personeel te behouden. Naast de behoefte aan flexibiliteit zien wij bij Employment Services steeds vaker dat onze cliënten interim professionals inzetten, omdat specifieke kennis en kunde tijdelijk nodig is. Deze tijdelijke behoefte wordt ingegeven door een organisatie wijziging, door introductie van een nieuw produkt of dienst of door tijdelijk beperkte capaciteit binnen het bestaande personeelsbestand. Voor dergelijke situaties biedt de inzet van een interim professional veel toegevoegde waarde. Hiermee wordt de flexibiliteit behouden, want bij het afronden van het tijdelijke project kan zonder extra kosten de inzet van de interim professional worden beëindigd.

In het verleden was Employment Services een bekende speler op de interim-markt, want Employment Services was in Nederland één van de eerste spelers die professionals op detacheringsbasis inzette bij cliënten. Gezien de sterke economische groei in Nederland en de toegenomen vraag aan inzet van interim professionals heeft Employment Services in 2018 haar team uitgebreid om zo ook de interim-dienstverlening beter te positioneren. Door de kennis, ervaring en het netwerk van onze consultants Patrick Waardijk en Hendrik Roeleveld is Employment Services nu in staat, om net zoals in het verleden, voor elk interim-vraagstuk een passende oplossing te vinden. Deze aanpak werkt, want in het jaar 2018 is het aantal met succes ingevulde interim- en detacheringsopdrachten met 45% gestegen. Daarnaast ziet Employment Services ook dat het aantal freelance of interim kandidaten die ingeschreven staan in de database ook hard is gegroeid. Deze kwalitatief sterke database maakt dat Employment Services met succes interim professionals plaatst op welk type opdracht dan ook.

Wenst u meer informatie over onze interim en detachering dienstverlening, neemt u dan contact op Patrick Waardijk via telefoon (06-24770562) of via email (p.waardijk@employmentservices.nl)

 

Subsidieregeling 'Ontwikkeladvies voor 45-plussers’

Op de laatste dag van 2018 maakte de overheid bekend dat iedere werkende van 45 jaar of ouder in 2019 gratis advies kan krijgen van een loopbaanadviseur. Zo’n regeling bestond al voor specifieke beroepen (ambulancemedewerkers, schoonmakers, leerkrachten). Minister Koolmees heeft echter extra geld voor de regeling uitgetrokken waardoor die nu is opengesteld voor alle 45-plussers. De regeling is tot 10 januari 2020 beschikbaar.

Waarom een Ontwikkeladvies?
Het is belangrijk dat mensen regelmatig nadenken over de toekomst van hun werk en over hun persoonlijke ontwikkeling. In de praktijk komen mensen daar vaak niet aan toe omdat ze hiervoor geen tijd hebben of nemen of het niet zinvol vinden. Maar toch is het belangrijk dat mensen blijven nadenken hoe ze vitaal en vakbekwaam mee kunnen blijven doen en hoe ze werkend hun pensioenleeftijd kunnen bereiken en voorkomen dat ze uitvallen door ziekte of werkloosheid. 

Hoe ziet het adviestraject eruit?
Als je een ontwikkeladvies aanvraagt, krijg je een aantal individuele gesprekken met een coach. Samen kijk je dan naar je huidige werk, naar wat je kunt en leuk vindt, en waar in de toekomst banen voor jou te vinden zijn. De coach kan je ook helpen om je nieuwe plannen in gang te zetten. 

Wie betaalt het Ontwikkeladvies? 
Voor de deelnemer is het advies gratis. De coach kan per ontwikkeladvies 600 euro subsidie aanvragen. 

Belangstelling voor een ontwikkeladvies?
Ben je 45-plusser en wil je gebruik maken van deze regeling? Neem dan contact op met één van onze consultants of onze coach, Mariska Werlich. Wij zorgen ervoor dat je met een loopbaanadviseur in contact wordt gebracht.

 

Door Employment Services werden recent onder andere de volgende opdrachten ingevuld:

Assistent Controller bij een producent van slaapcomfort in Deventer
Senior Financieel Medewerker bij een verspreidingsorganisatie van huis-aan-huis bladen in Nieuwegein
Office Manager bij een juridisch adviesbureau in Amersfoort
EHS manager EMEA bij een chemische producent in Uithoorn
Manager Internal Audit bij een financiële instelling in Zeist
Account Manager bij een papierproducent in Wormer
Marketing Manager en een Area Manager bij een groothandel in dentale producten in Haarlem
Interim Business Controller bij een financiële dienstverlener in Amsterdam
Interim Assistent Controller bij een onderwijsinstelling in Ede
Interim Hoofd Administratie bij een scale-up in Amsterdam
Interim Data Quality Professional bij een financiële dienstverlener in Amsterdam

Voor een overzicht van onze actuele vacatures kunt u klikken op de volgende link: Vacatures

 

 


Contactgegevens

Employment Services

Oude Utrechtseweg 18 B
3743 KN Baarn
T +31 (0)35 543 54 30

E info@employmentservices.nl