Nieuwsbrief Employment Services april 2019

Het aantal vacatures stijgt met 79 procent!

In het eerste kwartaal van 2019 heeft Employment Services een zeer sterke groei van het aantal recruitmentopdrachten gezien, een stijging van 79 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2018!
De arbeidsmarkt heeft het laatste jaar duidelijk een opgaande lijn te pakken, wat te merken is aan de snel stijgende vraag naar goede, gekwalificeerde professionals.

Naast het vervullen van vaste posities op het gebied van Finance, Marketing & Sales, Management en Operations, zagen wij ook in het afgelopen maanden een grotere vraag naar interim posities.

2019 is inmiddels in volle gang. Onze opdrachtenportefeuille is goed gevuld en wij zijn dan ook volop aan de slag voor onze opdrachtgevers. Ook dit jaar en in de verdere toekomst blijven wij doen waar wij het beste in zijn: het bieden van carrièrekansen aan de meest gekwalificeerde kandidaten voor uitdagende functies bij onze opdrachtgevers, zowel vast als interim.

In deze nieuwsbrief leest u meer over de laatste ontwikkelingen van ons bureau.

Wij wensen u veel leesplezier!

drs. Diederik Leeman MBA
managing consultant

Werving & Selectie

In het najaar van 2018 werd vanuit een enquête onder werkgevers duidelijk dat ruim 30% van deze werkgevers de verwachting hadden dat het in 2019 moeilijker zou worden om vacatures in te vullen.
Employment Services heeft hier in de zomer 2018 reeds adequaat op voor gesorteerd door het team van consultants verder te versterken, waardoor wij daadwerkelijk onze opdrachtgevers de extra ondersteuning kunnen geven die gewenst is in deze krappe markt.

Onlangs ontvingen wij van één van onze opdrachtgevers het volgende bericht: 
“Het bureau Employment Services weet zich te onderscheiden door zijn persoonlijke benadering. Jullie verdiepen je in het bedrijf en proberen daar een kandidaat bij te vinden. Je moet een bedrijf kennen om te weten wie daar past, het gaat niet alleen om het CV. Dit doen jullie goed!” 
Deze spontane terugkoppeling geeft ons nog meer energie om ook in de aankomende periode onze opdrachtgevers van dienst te zijn in deze krappe arbeidsmarkt.

In de afgelopen periode zijn onder meer de volgende functies door ons bemiddeld:

  • Global Maintenance Manager – FMCG – regio Utrecht
  • Business Controller – Welzijn – regio Amsterdam
  • Regio Accountmanager – Handel – regio Amersfoort
  • Data Specialist – Retail – regio Arnhem
  • Procurement Category Manager – Chemical – regio Schiphol
  • Senior Controller – Onderwijs – regio Amsterdam
  • Accountmanager – Productie – regio Zaanstreek
  • Assistent Controller – Kennisinstituut – regio Utrecht
  • Export Manager – Handel – regio Hilversum

Interim & Detachering

Afgelopen week bezochten wij een opdrachtgever waar door bemiddeling van Employment Services 2 interim professionals werkzaam zijn. Wij hadden een gesprek met de directie en zij beoordeelden onze interimmers met het cijfer 8. Dat is een mooi cijfer waar we ook trots op zijn en dat motiveert ook om onze dienstverlening naar een nog hoger niveau te brengen. 

Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om een aantal beschikbare interim kandidaten vanuit ons eigen exclusieve netwerk met u te delen: 

36 jarige Business Controller/Finance Manager, CFO (RE RA); Deze interim kandidaat is een zeer ervaren manager finance met een grote affiniteit voor verandertrajecten. Hij kenmerkt zich als een hard werkende no-nonsense man, hij houdt van het verbinden van mensen en afdelingen en weet op een natuurlijke manier de organisatie door een verandering te leiden. De kernkwaliteiten van deze interimmer zijn financiële optimalisatie doorvoeren, conceptueel denken en doeltreffend. Beschikbaar per 1 mei 2019. 

39 jarige Financial Controller (Msc); Deze interim kandidaat kan beschreven worden als zeer accuraat en resultaatgericht. Ze is vanuit haar ervaring als interim kracht gewend aan steeds nieuwe/ wisselende omgevingen. Zij doorziet elke nieuwe omgeving snel en kan snel de pijnpunten identificeren. Ze is een echte aanpakker die zelfstandig te werk gaat. Ze opereert vanuit haar overtuiging dat er meer is dan cijfers. Immers, in control komen doe je niet alleen, dat doe je met het hele team. Beschikbaar per half mei 2019. 
 
30 jarige Business Controller (RA); Deze interim kandidaat is communicatief sterk, maakt makkelijk contact en is echt een teamspeler. Haar energie is aanstekelijk en prettig om mee te werken. Door haar creatieve inslag kijkt ze vaak net iets anders tegen situaties aan waardoor dit interessante oplossingen oplevert. Naast haar vaktechnische kwaliteiten weet zij op natuurlijk manier de boodschap over te brengen. Beschikbaar per 1 juni 2019.
 
Wilt u meer informatie over onze interim & detachering dienstverlening, dan kunt u contact opnemen met onze consultant Patrick Waardijk via email (p.waardijk@employmentservices.nl) of telefoon (06-24770562)

Coaching

In de coachingspraktijk van Employment Services krijgen we te maken met veel verschillende coachingsvragen. Hoewel deze vragen over het algemeen arbeidsgerelateerd zijn, variëren ze qua inhoud behoorlijk. Soms gaat het over persoonlijke ontwikkeling, soms over leiderschap, vaak over de work-life balance en zeer regelmatig over loopbaanvraagstukken.

In de afgelopen periode kwam een van mijn coachees met de vraag hoe zij na twintig jaar bij 1 werkgever gewerkt te hebben, een andere baan te pakken kon krijgen. Ondanks alle kansen die zij bij haar huidige werkgever had gekregen, bleek de koek daar nu op. 
Zij wilde bovendien een overstap naar een ander vakgebied maken. Zij had zich inmiddels omgeschoold en binnen haar eigen bedrijf stage gelopen: zij was klaar om uit te vliegen. 

Alleen die eerste stap bleek moeilijk. Hoe pak je dat aan, hoe zorg je dat een andere werkgever jou interessant vindt vanwege het hele pakket dat je meebrengt. Wie zou haar een kans willen geven om in deze fase van haar carrière nog in een nieuwe rol te beginnen? En het feit dat zij slechts bij een bedrijf ervaring opgedaan, maakte haar ook onzeker.. 

Het bleek gemakkelijker dan gedacht, de crux zat ‘m vooral in vertrouwen en overtuigingskracht. Alles wat ze in de loop der jaren geleerd en gedaan heeft, blijft natuurlijk waarde houden in iedere volgende baan. Bij de tweede sollicitatie was het raak, zij kreeg de kans en men zag haar als een ervaren professional met guts die nog veel wilde leren en natuurlijk ook veel zou meebrengen. Met een lach en een traan nam ze na 20 jaar afscheid van haar collega’s om vervolgens vol vertrouwen in het diepe te springen.
 


Contactgegevens

Employment Services

Oude Utrechtseweg 18 B
3743 KN Baarn
T +31 (0)35 543 54 30

E info@employmentservices.nl

Over Employment Services

Employment Services is bewezen effectief in werving en selectie voor posities op hbo en wo niveau. Onderscheidend, doordat we al ruim 40 jaar met een compact team specialisten gericht energie steken in een procedure. Daarbij zetten we ons met hart en ziel in om een resultaat neer te zetten, waarmee we graag de verwachtingen van organisaties en kandidaten overtreffen. We hebben als intermediair een adviserende rol en kunnen op basis van stevig gefundeerde expertise meerwaarde bieden. Met coaching en andere diensten versterken we duurzame relaties. Heel persoonlijk, kwaliteitsgericht en daardoor zeer effectief.